Tre rätt

Igår brummade vi över till Jill&Dan på Ölandet, där jossan&Johan också befann sig i sedvanlig ordning. Jossan är också gravid och är kläckfärdig när som, så sjukt mysigt <3

Vi körde en finfin trerätters (även detta är standard nu) och det var min och Daniels tur att stå för förrätten! 
Vi hade med oss fyllda krustader med tre olika fyllningar; Skagen, svampstuvning (halelujamoment på den) samt baconost. 
Till varmrätt hade Johan och Jossan fixat blomkålssoppa med vitlöksbröd - även detta sååå gott! 
Och sen blev det Jills helt okej:a rawfood-blåbärs"cheesecake". Jill är en jäkel i köket, jag älskar verkligen allt hon lagar, men detta med nyttiga efterrätter är väl inte just nu i topp 10-listan :D A for effort, dock! Och för en nyttigt levande person så hade man uppskattat den, det tror jag helt klart.

(null)
Skagenröran; rödlök, röd kaviar, lite citron, räkor, majonaise, creme fraiche, salt och peppar.
Svampstuvning; stekte svamp i olja och smör ihop med scharlottenlök och en hackad vitlök, salt och peppar, slog sedan på lite vitt vin och grädde och lät det koka ihop lite, sen tillsatte jag någon näve västerbottenost och lät det puttra ihop. Nomnom! 

(null)

Jag är sämst som glömde fota huvudrätten... ni får leva i ovisshet, men soppan var vit, brödet gult. Tänk att jag inte bara bjussar på gratis material, jag lämnar även efter mig lite hjärngympa.

Efter mätta magar så blev det viloläge en stund och jag lade mig raklång på soffan och vi fick idag se de första sparkarna utanpå magen. Hon levde rövare där inne och höll inte tillbaka med kickarna så både jill och dan fick känna på dem - faktiskt de första att känna detta förutom mig och Daniel!

Kvällen avslutades med musikquiz där det var jag&Jossan mot Daniel, Johan och Dan. Tjejerna sopade banan med de dock tappra grabbarna...

Mycket trevlig kväll! 

Det går bra att ha en tyst minut för vad klockan är i detta nu. Anledningen att jag är vaken; Daniels alarm ringde kl 4, han åkte precis hemifrån och nu ligger jag och räknar ner till grannens alarm ska dra igång. Samma alarmsignal som mig och killen gillar verkligen att snooza... 
Meeeen vad gör det om hundra år?